Trek die kabels er maar uit

Trek die kabels er maar uit

Ik heb het eerder al gemeld maar omdat het dit jaar echt gaat gebeuren vertel ik je nog een keer dat ISDN er écht uit gaat en hoe je jouw meterkast naar de cloud kunt verhuizen. Ik krijg er nog steeds veel vragen over en dat is ook niet zo gek. Er is de laatste jaren veel veranderd en communicatietechnologie blijft zich snel ontwikkelen. Daarom is het voor elke organisatie belangrijk om de best passende digitale systemen te gebruiken. Systemen die de organisatie en het werk ondersteunen en makkelijker maken.

 

ISDN stopt in de zomer van 2019
Misschien is het je ontgaan of heb je er al wel wat over gehoord, maar vanaf september 2019 komt er een eind aan ISDN. Tele2 en KPN hebben aangegeven dat zij de stabiliteit en kwaliteit van ISDN lijnen naar de toekomst niet meer kunnen garanderen. Daarom is dit het juiste moment om over te stappen naar internetbellen.

Er is de laatste jaren veel veranderd en communicatietechnologie blijft zich snel ontwikkelen. Via diverse media ben je vindbaar en word je gevonden. Het is een “must” om bereikbaar te zijn en adequaat te reageren, dat hoeven wij niet uit te leggen. Daarom is het voor elke organisatie belangrijk om het best passende telefoniesysteem te kiezen. Wacht niet te lang als je de overstap nog moet maken. Onze ervaring leert dat je tijdig zaken op orde moet hebben om eventuele problemen op te kunnen vangen.

Van de meterkast naar de cloud  
Met hosted telefonie verplaats je je vaste telefonie van de “meterkast” met telefoonkabels naar een “virtuele telefooncentrale”. De telefonie staat in de cloud in één van de datacentra van onze providers. De virtuele telefooncentrale is te benaderen via een internetverbinding.

Wil je een gedegen systeem op locatie, of juist flexibel communiceren onderweg? Een implementatietraject kan een volledig project van A tot Z betekenen of slechts enkele stappen afhankelijk van wat de organisatie nodig heeft. Het kan bestaan uit de internetlijn uit de straat doortrekken, mobiele data regelen, telefoonnummers omzetten naar internetbellen, het centrale systeem of toestellen en software installeren. Na de implementatie kun je zelf het systeem beheren en de belhistorie inzien. Als jij je liever op de core business richt kun je het beheer van het systeem ook uitbesteden.

Euro`s per gebruiker
Voor het gebruik van hosted telefonie betaal je alleen de vaste kosten per gebruiker per maand. Onderling kun je gratis met elkaar bellen, ongeacht of je een vaste telefoon of smartphone gebruikt. Groeit of krimpt de organisatie? De telefooncentrale beweegt met je mee, je zit dus nooit meer met te weinig capaciteit of te veel kosten voor telefonie. 

Met een telefooncentrale in de cloud ben je altijd bereikbaar op je vaste telefoonnummer. Je smartphone is je mobiele en vaste telefoon in één, zodat je nog maar één telefoonnummer hoeft te gebruiken. Zo mis je nooit meer een belangrijk telefoontje. 

Betrouwbaar, beschikbaar, betaalbaar
Bij Dynamx is ons motto dat wij de balans tussen betrouwbaarheid, beschikbaarheid en een betaalbare oplossing willen waarborgen. Wat past het beste bij wat de organisatie nodig heeft? Op die manier adviseren wij onze klanten en probeer ik vragen eerlijk en zo goed mogelijk te beantwoorden. Hopelijk draagt dit blog daar ook weer een stukje aan bij en blijft iedereen ook in 2019 goed bereikbaar.

Groeten, Rob