Cloud telefonie

Altijd bereikbaar.

Cloud telefonie of VoIP (Voice over IP) is een dienst waarbij de telefoongesprekken over het internet lopen. Hierbij wordt er geen gebruik gemaakt van een telefoonlijn, maar wordt het gesprek over het internet gevoerd. In plaats van fysieke telefooncentrale, wordt nu de telefonie infrastructuur beheerd in de cloud. 

Dynamx is specialist en creatieve alleskunnen op het gebied van telefonie oplossingen. Wij denken graag mee in een passende oplossing voor jouw bedrijf. Wij helpen jou om de best passende telefonie oplossing voor de organisatie te kiezen, implementeren en onderhouden. Wil je een gedegen systeem op locatie, of juist flexibel communiceren onderweg? Wij helpen je op een no nonsens manier de juiste keuze te maken en voeren het gehele implementatietraject van A tot Z uit.

Hoe werkt cloud telefonie? 

Cloud telefonie werkt door alle spraakgegevens om te zetten in digitale signalen die via het internet worden verzonden. Dit noemt men digitalisatie. Een apparaat zoals een mobiele telefoon, computer, laptop of VoIP-telefoon voert deze omzetting uit. Om te zorgen voor een beveiligde verzending worden deze digitale signalen verstuurd via internetprotocollen, zoals TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol). 

Wanneer deze digitale signalen aankomen bij de ontvanger worden deze omgezet naar analoge spraakgeluiden. Hierdoor kan de ontvanger de boodschap horen. Dit gebeurt weer door een apparaat zoals een computer of een telefoon. 
 


Vrouw die gebruik maakt van cloud telefonie op smartphone

Wat zijn de voordelen van cloud telefonie ten opzichte van traditionele systemen?

Het grootste verschil tussen cloud telefonie en traditionele telefoonsystemen zit hem in het overbrengen van de telefoongesprekken. Bij traditionele telefoonsystemen wordt er gebruik gemaakt van fysieke telefoonlijnen (PSTN - Public Switched Telephone Network) en on-premise telefooncentrales (PBX - Private Branch Exchange). Dit vereist een investering in hardware, installatie en onderhoud. 

Bij cloud telefonie wordt gebruik gemaakt van het internet. Het beheer verloopt ook via het internet. Hierdoor is er geen investering meer nodig in centrale hardware of in het opzetten van een fysieke infrastructuur. Het beheren van de telefonie in de cloud zorgt ook voor meer flexibiliteit. Zonder complexe installaties of aanpassingen kan de service uitgebreid of aangepast worden. 


We hebben de belangrijkste verschillen hier op een rijtje gezet: 

Kostenbesparing

Er zijn geen fysieke hardwarekosten of infrastructuurkosten. In plaats daarvan wordt er een maandabonnement afgesloten, waardoor je van te voren op de hoogte bent van de kosten. 

Flexibiliteit

Doordat je belt via het internet kunnen werknemers op alle apparaten bellen die toegang tot internet hebben. Vanuit huis, onderweg of bij een klant. Met een IP telefoon op je bureau, software op je laptop of via een smartphone App.

Schaalbaarheid

Komen er meer werknemers bij of moeten er meer mensen toegang hebben tot de telefoniecentrale? Dat is geen probleem. Door middel van cloud telefonie schaal je eenvoudig op. 

Betrouwbaarheid en kwaliteit

Cloud telefonie geniet van een hoge betrouwbaarheid. Daarnaast is de kwaliteit van het gesprek ook groot doordat de cloud systemen en het openbare internet de afgelopen jaren steeds geavanceerder is geworden en verbeterd is. Daarnaast is de bandbreedte van internetaansluitingen voor zo’n beetje iedere bedrijfslocatie gegroeid. Dit alles bij elkaar zorgt voor een betrouwbare clouddienst.

Integratie met andere systemen

Door middel van cloud telefonie worden CRM-systemen gemakkelijk gekoppeld. Hierdoor wordt de productiviteit van de medewerkers verhoogd en wordt er niet vergeten telefoongesprekken te loggen.

Eenvoudig beheer

Via een online systeem kan de telefooncentrale beheerd worden. Daarnaast worden eventuele software updates automatisch toegepast zonder onderbrekingen van de telefonie. 

Hogere klanttevredenheid

Door de integratie van vaste en mobiele telefonie (VaMo) zijn medewerkers altijd bereikbaar. Hierdoor wordt de klant altijd te woord gestaan, wat leidt tot hogere klanttevredenheid. 

VaMo binnen het domein van cloud telefonie

Onze VaMo diensten zijn onderdeel binnen het domein van cloud telefonie. Door middel van VaMo (VAst en MObiel) telefonie gaat vast een mobiele telefonie naadloos in elkaar over. Hierbij hoeft de beller ook geen onderscheid te maken tussen het mobiele en vaste nummer, aangezien alles netjes staat doorgeschakeld. 

Draadloos bellen via cloud telefonie

Velen gingen je voor

Waarom cloud telefonie bij Dynamx?

  • Ruim 30 jaar telefonie ervaring
  • Altijd een advies op maat
  • Een aanspreekpunt voor alles wat nodig is.
  • 9-to-5 telefonische ondersteuning, maar ook op jou locatie
  • Alle functionalisten beschikbaar binnen een “All-in” user abonnementen
  • Hoge uptime en beschikbaarheid van VoIP systemen
  • Betrouwbare datacenter partner

Klantcase Verloskundigepraktijk De Lekbrug

Om ervoor te zorgen dat De Lekbrug haar belofte van liefdevolle en professionele zorg waar kan maken, is connectiviteit van vitaal belang. Hier komt Dynamx in beeld. Dynamx biedt de praktijk de technologische ondersteuning om altijd en overal verbonden te zijn. Dynamx heeft voor De Lekbrug een Xelion telefooncentrale via hun Cloud platform beschikbaar gesteld. Daarnaast kunnen ze Dynamx altijd bellen bij problemen met hun internet verbindingen.

Veelgestelde vragen over cloud telefonie